Get Adobe Flash player

Η σχέση της βιταμίνης D και της καθυποτροπήν αμυγδαλίτιδας©

Δρ Δημήτριος Ν. Γκέλης

,

Ιατρός, Ωτορινολαρυγγολόγος,

Οδοντίατρος, 

 Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών,

με ιδιαίοτερο ενδιαφέρον στην Ιατρική Διατροφολογία

και τη Συμπληρωματική Ιατρική


Η σχέση της βιταμίνης D και της καθυποτροπήν αμυγδαλίτιδας©

 

O Reid D, και συνεργάτες (2011) στο Division of Otolaryngology-Head and Neck Surgery, Counties-Manukau District Health Board, Auckland, New Zealand μελέτησαν την επίπτωση της έλλειψης βιταμίνης D, δηλαδή,  το συνολικό αριθμό των περιπτώσεων με έλλειψη στη βιταμίνη D  σε έναν δεδομένο πληθυσμό για ένα ειδικό χρονικό διάστημα σε παιδία, στα οποία έγινε αδενο-αμυγδαλεκτομή [1].

 

Γιαυτό το λόγο από την 1η Νοεμβρίου του 2008 μέχρι την 20η Δεκεμβρίου του 2008 ερεύνησαν 33 παιδιά , ηλικίας 4-16 ετών  από το Auckland της Νέας Ζηλανδίας (Νότιο γεωγραφικό πλάτος  36° 52'  τα οποία υπεβλήθησαν σε αδενο-αμυγδαλεκτομή , που τους προκαλούσε δυσχέρεια της στην αναπνοή και υπνικές άπνοιες ή πάθεναν καθ’υποτροπήν αμυγδαλίτιδες) . Στα παιδιά αυτά μετρήθηκαν τα επίπρδα των συγκεντρώσεων  της 25(OH) βιταμίνης D, που είναι ο κύριος μεταβολίτης της βιταμίνης D   και τα επίπεδα του σιδήρου και του ψευδαργύρου.

Από τους 32 ασθενείς στους οποίους μετρήθηκαν τα επίπεδα της  25(OH)βιταμίνης D, το   15.6% είχε έλλειψη βιταμίνης D (25(OH) βιταμίνη  D <50nmol/L), και το  78% είχε επίπεδα  <75nmol/L. 25(OH) .

 

Τα χαμηλά επίπεδα της 25(OH) βιταμίνης  D παρατηρήθηκε ότι είχαν σχέση με το σκουρότερο δέρμα, το δείκτη μάζας σώματος (BMI) και τη υπερτροφία των αμυγδαλών. Βεβαίως το μεγαλύτερο μέγεθος των αμυγδαλών με χαμηλά επίπεδα της 25(ΟΗ) βιταμίνης D  χρειάζεται περαιτέρω έρευνα. Όμως αυτό το εύρημα προσφέρει μια πιθανή εξήγηση για τι τα μαύρα και τα Ισπανογενή παιδιά έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να υποστούν αδενο-αμυγδαλεκτομή για αντιμετώπιση του ροχαλητού  και των υπνικών απνοιών [1]

 

Ο Aydın S, και οι συνεργάτες του (2011) στο  Department of Otolaryngology, Istanbul University, Istanbul Medical Faculty, Istanbul, Turkey ερεύνησαν τη σχέση της καθ’υποτροπήν αμυγδαλίτιδας και των επιπέδων της βιταμίνης D στον ορό σε 106 παιδιά που υπέστησαν αμυγδαλεκτομή, λόγω καθυποτροπήν αμυγδαλίτδας [2].

 

Στη μελέτη αυτή περιλήφθηκαν και 127 υγιή παιδιά, ηλικίας 2 και 12 ετών, καθορίζοντας τα επίπεδα της 25 υδρόξυβιταμίνης D  και τον γονιδιακό πολυμορφισμό του υποδοχέα της βιταμίνης D  (Apa1, Taq 1, fok1). Τα επίπεδα της 25 υδρόξυβιταμίνης D  στον ορό μετρήθηκαν με τη μέθοδο ELISA (nmol/L) και ο γονιδιακός πολυμορφισμός του υποδοχέα της βιταμίνης D  καθορίστηκε με αντίδραση αλυσίδας πολυμεράσης (PCR).Τα επίπεδα της  25 υδρόξυβιταμίνης D  στον ορό που ήσαν κάτω των 80nmol/L θεωρήθηκαν ως ανεπαρκή.

 

Αν και η καθ’υποτροπήν αμυγδαλίτιδα μπορεί να είναι το επακόλουθο ελλειμμάτων του ανοσοποιητικού συστήματος, η ακριβής αιτιολογία της καθ’υποτροπήν αμυγδαλίτιδας δεν είναι ξεκαθαρισμένη.

 

Στην εν λόγω έρευνα η ανεπάρκεια της βιταμίνης D  βρέθηκε στο 18% των παιδιών με καθυποτροπήν αμυγδαλίτιδα [2].

 

Βιβλιογραφία

1. Reid D, Morton R, Salkeld L, Bartley J. Vitamin D and tonsil disease--preliminary observations. Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2011 Feb;75(2):261-4. Epub 2010 Dec 4.

2. Aydın S, Aslan I, Yıldız I, Ağaçhan B, Toptaş B, Toprak S, Değer K, Oktay MF, Unüvar E. Vitamin D levels in children with recurrent tonsillitis.Int J Pediatr Otorhinolaryngol. 2011 Mar;75(3):364-7. Epub 2011 Jan 7.

Τελευταία Ενημέρωση (Κυριακή, 12 Φεβρουάριος 2012 22:36)

 
Σήμερα144
Εβδομάδα3212
Μήνας7637
Όλα119882